torsdag 1 januari 2009

01 01 2009

God Fortsättning, heter det väl nu. 2009 är vi några timmar in på, solen skiner och det är nästan för kallt ute. Förutom det kunde ju året börja bättre, om man säger så. Igår eftermiddag när jag trodde att allt inte kunde bli sämre, gick jag och lade mig på sängen och kikade på damernas Tour De Ski, och somnade. När jag vaknade hade jag fruktansvärt ont i vänster öra och kom med en gång ihåg hur ont öroninflammationerna gjorde när jag var liten... Jag kom också ihåg hur farmor gnussade en bomullstuss mot en lök och stoppade in i örat på mig, så jag kollade lite på nätet efter huskurer och kom fram till ungefär samma saker. Det blev en vitlöksklyfta i örat resten av eftermiddagen och till natten hade jag vanlig lök i örat... Jag tror det hjälpte, det är lite, lite bättre idag...

Nyåret firades in sovande, eller ganska sovande i alla fall. Vid tolvslaget började det ju smälla nåt alldeles fruktansvärt här utanför. Oskar är lite rädd för smällarna så han sov i våran säng, och när han nattades hade redan smällandet börja så jag fick hålla för hans ena öra, det som han inte hade på kudden, tills han somnade. Han sov i alla fall när helvetet brakade lös vid tolvslaget. Han gnydde lite bara, som en liten hundvalp ungefär.

Trist att vara jättesjuk på nyår men det går det med, jag fick ju sova tidigt, och vakna tidigt också. Nu hoppas jag bara att förkylning går över fort som tusan, det här är inte roligt kan jag tala om...

Inga kommentarer: