tisdag 20 januari 2009

Ett Kvar

Ett nattskift kvar, sen är det slut för den här vecka. På nattskfit alltså. Det var ganska lugnt igår, och jag kunde sova ett tag, men tycker det borde finnas sängar där, våra stolar i verskstaden är inga bekväma sovplatser liksom. Det gick inte särskilt bra att sova där inne igår. Någon hade kommit på den briljanta idén att måla dörrarna blå och karmarna gröna så det stank målarfärg där inne och man blev hög av att vistas där så jag gick ut efter en och en halv timme och vinglade bort till en annan kur och satte mig. Inatt blir det nog inte lika lugnt, men man kan inte få allt här i världen...

Utanför ser det ut som om man måste skotta snö igen... Det vräker ner och jag ska väl ta mig ut så småningom. Posten måste in, Oskar väntar på sin Brynäsmatchtröja, och han skall hämtas från dagis också. Plogkanten måste åtminstone bort innan jag kan köra ut bilen...

3 kommentarer:

Kristina sa...

Jag önskar att jag också hade en arbetsdag kvar innan helgen!

Magnus Thorn sa...

Själv sliter man till fredag kväll..

Peter sa...

Magnus och Kristina: Jag har slut på nattskift. Den här veckan har jag egentligen inte helg, vi jobbar till och med måndag eftermiddag..