torsdag 29 januari 2009

Spårlöst Försvunnen

Hämtade Oskar på dagis och sen åkte vi ner till affärerna och handlar. Han fick köra race med den lilla blåa korgen med hjul. Ingen fick köra om honom så det gick undan i affären, när vi kom till kassan drog han iväg. Han brukar aldrig springa iväg så långt, i just den där affären brukar han bara sätta sig på en stol och vänta tills vi kommer, men när jag hade betalat och gick ut så var han inte där... Jag gick ut och kikade om jag såg honom, men ingen Oskar. Onda tankar om fula gubbar och annat patrask började cirkulera i 140 i hjärnan. Jag gick in igen och kikade om han gått in i affären igen, men ingen Oskar. Ingen telefon hade jag med mig heller, den har ju SIBA lagt beslag på, så jag kunde ringa nån som kunde ge mig lite stöd... Jag speedade iväg till bilen med en matkasse i ena handen och ett paket semlor i den andra. Jag såg inte till Oskar någonstans, och paniken var nära. När jag kom till bilen så stod han där och käkade snö...

-Hej pappa!
-DU FÅR INTE SPRINGA IVÄG SÅ DÄR IFRÅN MIG NÄR VI HANDLAR. DET KAN KOMMA NÅN FUL GUBBE OCH TA DIG!!!
-Då springer jag ifrån han
-DET KAN DU INTE, OCH DU KAN BLI PÖKÖRD AV NÅN BIL NÄR DU GÅR PÅ PARKERINGEN!!
-Jag kan springa fort
-Hoppa in i bilen...

Nu ska jag skaffa ett sele jag kan sätta på honom...

3 kommentarer:

Tvärslå sa...

Usch o fy va hemskt det är när barna försvinner sådär.
Har ett hemskt minne från dotterns små-ålder och var inne på Lindex som har två utgångar och jag sprang fram och tillbaka och ingen reagerade till fast jag ropade för full hals, sur hade hon blivit och satt sej inne i en provhytt där hon satt och lyssnade på mej som ropade som en besatt.

Anonym sa...

Skulle ha fått dubbel hjärtinfarkt. Tur att det gick bra. Kul kille, Oskar. Vilka svar!

Niki Loong sa...

Isch, det där känner jag igen ;) Sonen var en riktig rymling, så vi hade sele på honom tills han var nästan tre. Och spände fast honom i kundvagnen, för satt han lös i den så rymde han så fort man vände ryggen till. Sen stod han och gallskrek ett par hyllor bort och var alldeles hysterisk - så man hörde ju var han var i alla fall :D