onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År!

På er alla. Ja nu är det slut på 2008 som väl har varit bra på dom flesta sätt, i alla fall vad jag kommer ihåg, det har väl varit lite turbulent nu på slutet med finanskriser och FRA, men annars ett okey år.

Resan med Oskar är ju som vanligt fantastisk. Att se han utvecklas och ha roligt är det bästa som finns, så jag hoppas jag får vara med länge på den resan, i alla fall tills han blir kriminell... Andra höjdpunkter under året var konserten med The Cure i Stockholm i början av året, inte bara själva spelningen utan att jag fick träffa några andra bloggare (Madonnan, Rosa, Sweetish, Depps, Gullan och Pojken) på en pub före, det var skitkul. Spanienresan i höstas var kul. Första gången Oskar flög med ett plan och var utomlands "på riktigt", han har ju bara varit på Åland förut... Och så var Oskar och jag på Perssons Pack i Ockelbo i somras också, hans första konsert, och han ville höra Rulla på, Rulla på, men det fick han inte och besvikelsen var stor till en början, men den gav med sig. Pappan var nöjd i alla fall, Packet är alltid bra. Dagen före hade förresten jag och Kuggis varit på Peace & Love i Borlänge och sett Thåström, Stefen Sundström, Miss Li, Hellacopters, The Waterboys, Eldkvarn och lite andra band, så det susade rätt bra i öronen på mig vid den tiden...

Att våren kom och det blev sommar var också en höjdare, precis som alla andra år, mindre kul att det blev höst och vinter... Men så är det ju och det kan man inte göra nåt åt direkt. Men det kan ju var riktigt kul på höstar och vintrar också, inte minst kvällen i Uppsala dagen före lucia då firade en 40-åring, och var på Dag Vag. Höstens kryssning, Rock At Sea var också lika bra som den alltid är, många bra band och artister fick man uppleva där också. Baby Grandmothers t ex som gjorde sin första spelning på 40 år... Och så var vi ju med Oskar på hans första Elitseriematch i hockey. Brynäs - Luleå, jag tror han tyckte det var kul trots att volymen var enorm just då, det är ju ganska svårt att tänka sig det just i Läkerol Arena, men det var den stora hockeyfesten just då. Den "stora tv:n" var bäst tyckte Oskar. Som sagt det har varit ett bra år, och jag hoppas 2009 blir minst lika bra. Gott Nytt År på er alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, förfesten till The Cure var en höjdare. GOTT NYTT ÅR!!! *KRAM*

Anonym sa...

Den där kvällen vi alla träffades på var verkligen trevlig. Vi pratade om den kvällen här om dagen jag och Madonnan. Berättade för Menuette (som vi träffade). Vi sa att det skulle vara kul att få till det någon gång igen. Vill önska dig ett Gott Nytt År. Ni är duktiga ni som summerar året tycker jag, det är kul att läsa./Rosa tankar

Anonym sa...

Gott slut o gott nytt år till er alla!

Jonken.