fredag 16 januari 2009

Dagens Snackis

Dagens snackis på fabriken kommer med all sannolikhet att bli kylan. Jag kan tänka mig hur det låter när jag kommer ner idag och in i fikarummet före skiftet. Kärringarna sitter och berättar hur kallt dom hade, den ena värre än den andra. Själv kan jag aldrig vara värst när jag bor här uppe på berget, dessutom är jag ingen kärring heller, det är oftast några grader varmare här, men det gör inte mig nåt. Kallast har dom som bor i Silverdalen, där bor päronen, det är ett riktigt kallhål, så dom som bor där har chans att få kallast, och i Born kan det också vara kallt, men dom som bor där är inte så intresserade av köldracet. Undrar hur många timmar som går åt varje skift till att snacka väder och vind..? Kanske skulle klocka någon gång och se. Jag lägger mig aldrig i dom där diskussionerna, jag brukar oftast nöja mig med att konstatera att det är väder. Det är ändå inget jag kan göra nåt åt, även om jag skulle vilja ibland. Det är i alla fall -13,2 grader celcius här nu...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har kallast. Punkt.

*ironi ironi*

Det är så typiskt. Jobbade på Flygfotolabbet på LMV för några år sedan. 90% karlar. Året därpå på en skola. 99% kärringar. Gissa var rasterna var trevligast. Jag DOG av tristess på skolan kan jag meddela.