fredag 16 januari 2009

Lurad?

Nä, inte direkt, jag känner mig i alla fall inte lurad av Liza Marklund trots att jag läst boken Gömda. Drevet mot Liza har nått oanade proportioner... Hon är jagad av blogghuliganer. Man kan nästan likna dom vid fotbollshuliganer som i tid och otid skall ha till ett "kvartssamtal" med tränaren om laget presterat uselt en tid... Detär ett konstigt fenomen. Jag tycker boken Gömda var bra, och jag tycker inte annorlunda nu efter att det kommit fram att den "bara" baseras på en sann händelse. "Mannen med dom svarta ögonen" är dömd för misshandel av "Mia", det är sant, och "Mia" har fått asyl i USA, det är också sant. Sen om Liza kryddat och ändrat lite för att skydda källor, och för att få till historien gör mig inget som sagt... Jag skulle aldrig komma på tanken att jaga livet ur någon för att det kommer fram att allt i boken inte är helt sant. Man måste ha ett jobbigt liv för att gå upp i limningen för en sån sak. Vad är sanning och vad är inte? Är allt som sägs och skrivs i media sanning? Jag lovar att vi blir "lurade" varenda dag och bara låter det passera...

1 kommentar:

Anonym sa...

Agree!!!!!!!!!

Och...Hur i helsefyr skulle hon kunna få asyl i USA om hennes story var osann?

Jag håller med dig!