söndag 25 januari 2009

Storseger

Inspirerad av Sveriges VM-guld i bandy åkte jag iväg till innebandymatchen med en bra känsla. Vi hade match mot laget jag var med och bildade och sedan inte fick spela i. När vi kom så var vi bara sex man. En avbytare alltså, och dom var väl två femmor i alla fall, ett gäng med nästan bara innebandyspelare som kommer direkt från seriespel. Den där bra känslan försvann ganska snabbt. Vi bestämde att vi skulle spela defensivt som sjutton och det gjorde vi. Tog ledningen gjorde vi också, men dom kvitterade och efter två perioder hade dom en ledning med 3-1. Fast den ledningen höll inte det riktiga innebandylaget, dom fick stryk av ett tvättäkta korplag. 6-3 slutade matchen i våran favör. Gissa om det kändes underbart. Inget mål gjorde jag idag heller, ett skott i burgaveln från nära håll var det närmaste jag kom, det närmaste jag kommit den här säsongen till och med. En utvisning fick jag. För att jag tagit bollen med handen, en boll som tog strax under knät på riktigt. Det var Rådbjers brorsa som dömde...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahha, jaaadu du kan inte ha haft det lätt med Rådbjers brorsa inte...Hoppas inte brorsan dömer imorrn när jag ska vara på plats i Läkerolen...

Anonym sa...

Jaja, bubble höll matchen igenom, var lite rädd att du skulle trampa sönder den;) + att du hade en hands till men blev friad!!!??

Peter sa...

KentAA: En hands till..? Jag hade bara en, och den var efter slutsignalen i andra perioden. Hade Rådbjer tagit den också hade jag blivit riktigt förbannad...

Anonym sa...

Trodde inte på det slutresultatet måste jag villigt erkänna när jag såg lagen före matchen.