tisdag 6 januari 2009

Planer Smids

Jag är på gång igen med planer på att bygga en kajak. Jag har hittat ritningar och en medhjälpare som jag tänker tvinga att vara med. Farsan. han är ju snickare så han har inget val. Jag skulle vilja ha en sån där turkajak, och jag har hittat en modell som skulle passa perfekt. Det enklaste vore ju att bara köpa en, men det skulle vara kul att bygga en själv också. Det finns lite olika alternativ, köpa en virkessats eller fixa virket själv. Fixar man virket själv så kommer man undan med halva priset, och kanske lite mer ändå eftersom farsan har möjlighet till 10% rabatt, och det måste man ju utnyttja. Lokal att hålla till i saknas, så är det någon som har ett ganska stort utrymma över så hör av er. Kajaken är ju 5,20 meter lång och så vill man ju ha lite space runt om också.

Jag har ju en racingkanot kvar sedan tiden som tävlingskanotist, men jag är ungefär 30 kg för tung för den för tillfället och den är nog lite murken och rejält sliten vid det här laget, det är många som använt den efter min tid, utan att nå lika stora framgångar måste tilläggas... Så nu på äldre dagar vill jag bara kajka runt för motionens skull, kanske köra nåt sånt där lopp för turkajaker, eller havskajaker, det finns ju såna lopp lite här och där. Det skulle vara roligt. Så var det med det.

6 kommentarer:

Kristina sa...

Cool projekt och du förstår säkert att du måste lägga upp foton på kajaken när den är klar. Det är jättehärligt att kajaka! Var på jakt efter att köpa en begagnad i somras. Det slutade med att jag hyrde några gånger istället.

Magnus Thorn sa...

Den ska jag köra sen!

Peter sa...

Kristina: Kommer jag igång lägger jag upp bilder under hela processen :)

Magnus: Du får bygga en egen, du är ju snickare i grunden...

Anonym sa...

Lånar du inte ut till brollan? taskigt :D

Tycker det låter som ett strålande projekt.

Anonym sa...

Håller med att det är ett intressant projekt! Rörverk 6 har gott om utrymme snart:D

Peter sa...

Pernilla: Nä, han får fan bygga själv!

KentAA: Jag kom att tänka på det igår, stora fina lokaler :)