onsdag 28 januari 2009

Spikmattan Testad

Nu har jag testat den nya spikmattan också, den indiska spikmattan, Shaktimattan.. Den var väl så där. Betydligt mildare att ligga på, men på den där kan ligga på olika sätt liksom. Jag körde ett "program" på 55 minuter, där man ligger först tio min på rygg, sen tio på mage, efter det skulle man ha den under "sätet" i tio minuter, sedan skulle man ligga fem minuter på vardera sida av ansiktet, och slutligen 15 minuter på rygg igen. Det stod att man kunde lägga en tunn handuk på mattan för att lindra smärtan, men det behövs inte alls, möjligen när man ligger på ansiktet för det var lite otäckt. Lite ofräscht att ligga med nyllet i mattan när man nyss legat med arslet där, speciellt om man hade legat utan kallingar före... Mattan är säkert bra, för den kan ju användas till mycket mer än bara ryggen, men effekten på just ryggen är bra mycket bättre med den andra mattan jag har. Läs om spikmattan här, eller den andra mattan här.

2 kommentarer:

Tvärslå sa...

Aha jag trodde det var en Shakti du hade.
Själv är jag ihopkopplad med TENS apparaten så mycket som möjligt, helt underbart.

Anonym sa...

Den är helt underbar. Har en och jag somnar på den.