söndag 11 januari 2009

Bra Dag

Det har varit en bra dag idrottsmässigt, det började med diverse framgångar för svenska atleter i snösporterna, sen fick man avsluta med det härligaste av allt, Man Uniteds totala kross av Chelsea. Det finns nästan inget bättre . Ja, snösporterna kikade jag sporadiskt på, men fotbollsmatchen såg jag i alla fall hela, medans sambon gjorde tröstlösa försök att natta Oskar. Det är en sport det med. Nu sover sonen, till slut, men inte förrän pappan kom och nattade honom, då blev det lite ordning i huset. Vi inledde fotbollstittandet tillsammans Oskar och jag, iklädda en varsin Man Unitedmatchtröja. Snyggare än så blir man knappast. Efter första halvlek var det dags för en mycket trött son att försöka sova, men det är inte alltid det blir som man tänkt sig, nästan aldrig nu för tiden verkar det som. Det är förresten en fotbollsmatch till jag skulle vilja se ikväll, men jag vet inte om jag orkar, jag har ju redan sett världsmästarna segra idag, så det får nog räcka...

6 kommentarer:

Kristina sa...

Aaaaresenaaaal, Arsenal, Arsenal!!!

Anonym sa...

Jag förstår att du inte orkar en till fotbollsmatch... :D

Ha en trevlig vecka!/Madonnan

Peter sa...

Kristina: Jag trodde inte du kunde såna fula ord..

Madonnan: Tack det samma!

Anonym sa...

Mästarna har växlat upp, Rafa är på väg upp i limmningen, achenal avhängda sen länge och nästan nu köpski också:-)

Magnus Thorn sa...

Det var en grym match! Synd att den ultimata hörnvarianten var för smart för domarna..

Anonym sa...

En sådan hörnvariant gjorde HAIF redan i början på 90-talet, kommer dock inte ihåg resultatet av den.