lördag 24 januari 2009

Grattis Rådbjer

Jag har precis skådat den sämsta domarinsats jag sett på år och dagar. Vi kan säga att herr Rådbjer avgjorde mötet mellan Djurgården - Brynäs, till Djurgårdens fördel. Jag är mäkta upprörd fortfarande, inte för att han tog en extra utvisning när det kom in en flaska från Brynäs bås och inte heller för att han tog utvisningarna för snack när brynäsarna protesterade vilt. Jag är upprörd över alla utvisningar han inte tog på djurgårdarna när han samtidigt "hittar på" utvisningar på gäveborna. Ett tag på slutet trodde jag domaren hade slutat dömt helt, men helt plötsligt tar han en brynäsare på nåt som händer i varje situation under hela matchen plus att han lägger till en tvåa på samma stackare. Han hade kunnat tagit solklara utvisningar på djurgårdare alldeles innan, men jag tänkte som så att han inte ville "avgöra" en match som är oavgjord i slutskedet och släpper såna där grejer, och det hade jag kunnat accepterat, men jag hade fel... Jag har full förståelse för att brynäsarna protesterade som dom gjorde, men man borde ju veta att det inte går att göra nåt åt en domare, han gör liksom som han vill och har alltid rätt, och det går inte att protestera mot dåliga domarinsatser nån annanstans heller för dom där jävlarna håller varandra om ryggen och slickar varandra i röven.

3 kommentarer:

Magnus Thorn sa...

Att kasta in flaskor och snacka till sig ett matchstraff är inget att säga om. Men...............
Hur fan kan han blåsa när Madsen kommer åt DIF-spelaren invid sargen?? Detta händer i varje byte. Och vart fan hittade han den interference på Lauritzen som ger spel 5 mot 3??
Det är ju efter det här som flaskan och det andra dräller in, och jag har full förståelse för reaktionen! Jag vara nära att kasta kontrollen genom TV:n hemma i soffan.
Brynäs hade tagit över matchen och var det bättre laget i två perioder.
Det som hände ska inte få hända, det var ren stöld av idioten i grått.
Jag hade dessutom tänkt åkt dit med min son för att se matchen på plats, men jag ändrade mig. Det tackar jag gudarna för nu...

Magnus Thorn sa...

Jaha, det var visst nån jävla målbursförflyttning som gav Madsen en tvåa till, och flaskan som gav lagstraff.. Hur som, idioten avgör matchen.

Anonym sa...

Jag håller med er fullständigt. Att tillägga i detta är att Rådbjer kommer från Stockholm....