söndag 25 januari 2009

Hårt Träningspass

Jag har skottat snö... Ton med snö. Måste all snö komma på en och samma gång på vintrarna? Kommer det normalmycket snö så tar det högst tio minuter att skotta av uppfarten, men nu när det kommit decimeter med blötsnö så tog det en timme att få bort allt. Och när man äntligen var klar så kommer vägskrapan och plogar upp en vall utan dess like. Jag gick in, käkade lite lunch, samlade krafter och gick ut och tog nya tag. Jag för min del tar bara bort vallen framför uppfarten och en liten bit förbi postlådan så postbilen kan svänga in och ge oss nya räkningar. Jag förstår mig inte på folk som skottar bort vallen efter hela tomtgränsen... Men har man inget annat för sig så... Det smälter ändå bort i vår. Jag höll på en halvtimme med den där vallen, dom flesta andra, som började före mig, är kvar där ute än och tar bort efter hele tomtgränsen, men det får dom väl göra om dom vill.

Inga kommentarer: