söndag 11 januari 2009

Sju Förlorade Dagar

Upptäckte precis att jag förlorat sju viktiga dagar i träning till Kortvasan. Jag trodde loppet skulle gå den 27/2 eftersom Vasaloppet alltid går första helgen i mars, och då tänkte jag att Vasan skulle gå helgen efter, men nu är det ju så att det bara så är 28 dagar i februari, så efter lördagen den 28/2 blir det helt plötsligt 1/3 och Vasaloppet går av stapeln, så då går ju Kortvasan den 20/2, sju dagar tidigare än jag ställt in mig på... Fast innerst inne visste jag ju att det var precis det datumet, det står ju liksom på min anmälan som jag gjorde för länge sedan... Men nu verkar det ännu mer omöjligt att genomföra loppet, och jag tvivlar på att jag kan åka en meter skidor nästa vecka, man ska ju inte anstränga sig det minsta om man har ont i halsen... Vilket jävla skit...

1 kommentar:

Anonym sa...

Länge sedan nu...
Vår gemensamma idol Henke Larsson gästar Umeå idag... antar att till och med du hade kunnat tänka dig se en innebandymatch idag *ler*... men han rörde knappt bollen så...