tisdag 6 januari 2009

Drömmen Som Gick I Kras

Igen. För hur många gånger har man inte hört att småkronorna skall ta guld. I år vinner dom guld kan man läsa varenda år i media, men varenda år blir man lurad. Inatt hade jag till och med gått upp och satt mig framför tv:n och tänkte vara med när dom vann. För i år trodde till och med jag att dom skulle vinna. Men istället fick jag se ett totalt överlägset Kanada, en osportslig publik, totalt odugliga domare och ett dåligt Sverige. Det var inte vad jag hade väntat mig när klockan ringde 01:25 inatt... Två och en halv timma senare gick jag och lade mig igen och hade sett Sverige förlora ännu en juniorfinal. Inte alls vad jag hade tänkt mig när jag satte mig framför tv:n...

Stackars Markström i målet blev brutalt överfallen minst fem gånger, och endast en gång åkte kanadickerna på en utvisning... Men Sverige hade sina lägen i powerplay, framförallt i slutet av andra perioden utan att få till nån riktig chans, och mål blev det ju naturligtvis inte. Det går inte i vm-final... Kanada var bättre på allt. Men nästa år vinner Sverige, det läste jag alldeles nyss på Aftonbladets nätsida...

Inga kommentarer: