tisdag 23 december 2008

Upploppet

Nu är vi väl inne på det absoluta upploppet av julrushen, jag var med Oskar till farbror doktorn nyss och blev skickad ner till apoteket för att hämta ut lite ny medicin till sjuklingen. På vägen ner till apoteket så kikar jag in på bolaget för jag hade tänkt köpt en vinare till min moster som vi skall vara hos imorgon, men jag ångrade mig, det stod folk utanför och väntade på sin tur... Sen när jag kom ner till apoteket så förstod jag att det inte bara är i detaljhandeln och liknande man har mycket att göra i dessa tider. 17 personer före mig, och med tanke på hur lång tid det brukar ta när det är bara fyra före så var jag på vippen att vända, men Oskar måste ju ha medicinen så det var bara att vänta, och vänta, och vänta... En timme senare kunde vi i alla fall åka hem. På bara två dagar har jag hittat två av helvetets sju portar, Valbo Köpcentrum och Apoteket Orren här på byn... Oskar tyckte det var så tråkigt att vänta att han somnade, och det skulle jag också velat göra men det går ju inte riktigt...

Nu skall vi bara vänta på att sambons syrras familj ska komma, och med tanke på att dom är lika sega som apotekspersonalen kan vi som sagt få vänta ett tag. Men jag är van nu...

2 kommentarer:

Niki Loong sa...

Halloj. Nu har jag lyckats få igång ftp och skickat upp material till julkalendern!

Sambo? Läs min blogg på metro (www.metrobloggen.se/niki), please.

God Jul och Gott Nytt År från Niki och maken som är nere hos dottern, mågen och alla barnbarnen. Och som tycker det är lite läbbigt med dom här beväpnade skitstövlarna från öst, som nu 6 gånger rånat folk i deras hem här i trakten och satt pistolpipan mot offrens huvuden. Jämrans pack som inte ens borde få komma in i landet :(

Anonym sa...

God Jul o idag är det bara väntan på maten och tomten!