fredag 19 december 2008

Tornadon

Vi har varit på äventyr idag, Oskar och jag och sedan hans mamma. Först var jag och Oskar och hälsade på hans farmor, sedan hämtade vi hans mamma på fabriken och åkte iväg till Sandviken och handlade dom sista julklapparna, efter det drog vi direkt till min morbror som fyllde många år. Oskar var lite trött så han for omkring i huset för att inte somna. Från vardagsrummet, in i det gamla sovrummet som numer är ett tv-rum, därifrån in i det nyrenoverade köket, ut på andra sidan, in i hallen, tillbaka till vardagsrummet igen. Han for omkring som värsta tornadon och jag höll på att få ett sammanbrott. Det står fina grejer överallt. På golvet på hyllor i lagom höjd för Oskar, på väggar och tak. Han lyckades i alla fall inte ha ner något, kanske flytta på lite saker i sin framfart. Han ramlade in i en dörr, och bakom den och mellan bokhyllan hade min morbror sitt "barskåp" så det klirrade oroväckande och jag höll andan innan jag insåg att ingen skada var skedd. Vi blev tvungna att åka hem till slut, jag hade inte klarat många minuter till på helspänn där. Nu ligger han i sängen i alla fall och skall väl somna så småningom... Är det tänkt.

Inga kommentarer: