torsdag 18 december 2008

Sömnigt

Jag är lite sömnig, har inte sovit riktigt bra. Efter att ha blivit ratad som nattare, fick jag i alla fall lägga mig med Oskar och sova i hans säng, och det brukar vara lika med dålig sömn, han ligger och sparkas, och i natt vaknade han några gånger också och jag fick badda upp ögonen på honom. Det är otäckt med ögoninflammation. Nu på morgonen har jag lurat i honom både penicillin och ögondroppar, det gick ganska bra. Han kusiner kommer hit helgen, dom från Uppsala, och jag sa att han inte skulle kunna leka med dom om han inte tog medicinen, och då gick det hur bra som helst. Ögonen ser faktiskt redan mycket bättre ut, så man får hoppas det försvinner helt snart.

Vi har gjort en morgonbrasa, jag har hämtat in ny ved och varit ner med soptunnorna till vägen så sopbilen kan tömma dom. Det hade jag helt glömt bort om inte granntanten kom ut samtidigt och drog ner sina tunnor... Det hade ju varit populärt om man glömt dra ner dom, den ena är liksom överfull... Nu väntar vi på posten, för att se om vi får några nya julkort idag :)

Dessutom hörde jag från fabriken, sambon ringde, att två av mina arbetskompisar jobbar nu på förmiddagen och att vi inte hade någon körning igen... Jag hoppas att det kommer folk till eftermiddagen nu när jag har två smörgåstårtor i kylskåpet som jag ska ta med ner dit. Jag och en annan arbetskompis har fyllt år, för en månad sedan, och då "måste" vi bjuda på tårta... Men är det många hemma så får ju vi som är där mer...

Inga kommentarer: