tisdag 23 december 2008

Skinkan I Ugnen

Jag har satt in skinkan i ugnen, lite senare än jag tänkt, men Oskar sov så länge idag att det fick bli som det blev. Skinkan kommer i vilket fall som helst att bli klar i tid. Den står ju där inne och sköter sig själv. Jag ser fram emot första skinkmackan, vörtbröd, och skinkan då med skånsk senap och äppelmos på. Hur jävla gott som helst. Jag kommer väl att leva på det där några dagar framöver. Hur många vet jag inte, kanske för några, jag tyckte skinkan såg liten ut...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag minns när jag åt skinka (och kött ö h t) att just en skinkmacka av knäcke med senap på, var väldigt gott:)

God Jul och många tindrande små tomtar hoppas jag att ni får :)

Anonym sa...

Hhaha vilket käckt tomtekort på dig! Pengarna är insatta på ditt konto!