måndag 15 december 2008

RockKalleAnkan

Eller Rockbjörnen som det heter. Jag har tagit mig tid att rösta på årets finalister nu när man får sköta sig själv... Så här ser mina röster ut:

Årets:
  • Svenska Kvinnliga Artist - Miss Li
  • Svenska Manliga Artist - Lars Winnerbäck
  • Svenska Grupp - In Flames
  • Svenska Nykomling - Lykke Li
  • Svenska Låt - In Flames - The Mirror´s Truth
  • Svenska Album - In Flames - A Sense Of Purpose
  • Svenska Live-Akt - Lars Winnerbäck
  • Utländska Artist - Pink
  • Utländska Grupp - Coldplay
  • Utländska Låt - Coldplay - Viva La Vida
  • Utländska Album - Coldplay - Viva La Vida
  • Liftime Achievment - Joakim Thåström
  • Rockbjörnen My Space-pris - Ninja Dolls
Det känns lite svårt ibland när man inte kan rösta på vad man vill, årets utländska artist t ex, där var det i stort sett bara skitartister, likaså i svenska grupp, låt och album... Man blir ju tvungen att rösta på det som är minst dåligt. På årets Live-Akt skulle jag ju vilja ha Thåström, Dag Vag och Stefan Sundström, och Hellacopters med, så det blev lite svårt att välja, men nu fanns det ju bara ett alternativ. Jag vet inte, men är det en jury som tar fram finalisterna eller får folket rösta fram dom nu också..? I vilket fall som helst så är inte Rockbjörnen vad den varit...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du verkar ha bra koll... :)