onsdag 17 december 2008

Befriad

Så har man varit iväg till sjukhuset i Sandviken och blivit befriad från sladdarna och dosan jag har varit kopplad till ett dygn. Skönt, det var liiite svårt att sova normalt med dom där grejerna på mig, jag vill helst inte sova på rygg, men det kände jag mig tvingad till i natt, fast varje gång jag vaknade låg jag på sidan eller magen, och då blev man ju tvungen att kolla efter om grejerna satt kvar...

En reflektion: När jag åkte hem från sjukhuset så fick jag stanna vid en cykelbana och släppa fram cyklister, jag såg dom på långt håll för alla hade lysen på cyklarna, och dom som gick hade reflexer... Här där jag bor har ingen, förutom jag då, cykellyse eller reflexer när dom går i mörkret... Men det är ju klart, bor man i den här kommun så är väl dom flesta, omedvetet, potentiella självmordskandidater...

1 kommentar:

Tvärslå sa...

Kan tipsa om att Trygg Hansa delar ut gratis reflexvästar till alla Sveriges barn på förskolor och hos dagmammor.
Följ länken bara http://www.trygghansa.se/04OmTH/Page12468.html

Ett himla bra initiativ. Här i stan använder både stora och små sånna kvällstid, ett bra alternativ - till döden alltså, om man kan säja så.