måndag 29 december 2008

Vilket Elände II

I morse vaknade jag efter en natt med mindre sömn än normalt. Ögonen gick inte att öppna, dom var ihopkletade. Kul... Oskar var hur pigg som helst. Typiskt att man inte kan vara sjuk samtidigt och ligga och såsa i soffan framför teven tillsammans... Jag ringde doktorn och fick komma på eftermiddagen, gick därifrån, vidare ner till apoteket och hämtade ut en penicillinkur och ögondroppar åt mig den här gången. Sambon fick också besöka doktorn med misstänkt öroninflammation men det var inget sånt, det var "bara nån trumpet som var svälld av förkylning och inte fladdrade som den skulle..." Det är därför hon inte hör så bra på det örat... Det är mycket roligt nu. Så nu har jag tio dagar med medicinering att se fram emot. Bort skall vi på nyårsafton också, men för tillfället känns det som om jag/vi håller oss hemma, det är ju inget kul att sitta bland vänner och äta och snora liksom. Men jag avvaktar i alla fall till nyårsaftonen innan jag bestämmer mig. Det är faktiskt lite skönt att vara bara hemma också.

Inga kommentarer: