onsdag 27 januari 2010

Vila Vila

Två vilodagar har jag haft nu efter nattskiften, jag kan liksom inte göra nåt när jag varit vaken hela natten och sovit dåligt. Idag fick jag t ex kliva upp för att Anticimex skulle komma hit och göra en besiktning som dom gör vartannat år. Typiskt att den infaller efter ett nattskift... Och så blev vi tvungna att köpa en brandsläckare också för att brandskyddet i försäkringen skulle gälla, och det kan väl vara bra.

Snöar gör det också. Inte lite heller. Jag hoppas det slutar snöa ikväll eller under natten så spårgubbarna hinner spåra skidspåren innan jag slutar jobbet imorgon, för då tänkte jag ut och köra lite. Senare på kvällen ska jag in till Bilmetro i Sandviken på en "vallaträff" där lite olika företag är och säljer sina produkter, och så får man göra ett besök i landslagets valltrailer. Wow... På fredag hade jag tänkt mig ett pass också, men på lördag blir det vila och preparering av skidorna inför loppet på söndag. 39 dagar kvar nu, det börjar närma sig kan man säga, och man börjar fatta att det är på riktigt. Nio jävla mil, man börjar fundera vad man gett sig in på, men det ska nog gå.

2 kommentarer:

Cammo sa...

Du kan vara säker på att jag kommer lägga in en smsbevakning på dig under vasan!!! Jag tror det kommer gå galant, du tränar ju så bra!!!!

Madonnan sa...

Helt fantastiskt att ens komma på tanken, tycker jag... Men jag är säker på att du grejar det!!

Hoppas du har fått sova gott nu och att du kommer ut i spåret. Snö finns det ju gott om... :roll:

Ha det bra!

:)