lördag 30 januari 2010

Magsjuka

Nä, jag har inte magsjuka. Än. Oskar har... Jag var ut och åkte skidor igår kväll, och under tiden jag var ute så hade Oskar börjat kräkas, och han fortsatte med det tills han somnade av utmattning verkade det som. Men sedan har det varit lugnt. Nu ligger han i soffan och kikar på tv, lite lagom loj. Det är bara att hoppas att man klarar sig själv nu då, för imorgon ska jag iväg till Årsunda och åka Hornbergsloppet och försöka seeda upp mig några startled i Vasaloppet.

I förrgår var jag in till sandviken på en Vallaträff, det var intressant. Nu handlade inte allt om vallning utan det var andra företag där och pratade sig varma om sina produkter, och jag köpte på mig lite grejer. Valla från ToKo och energiprodukter från Enervit så att man klarar vasaloppet utan större problem. Vi var in i landslagets vallatrailer också. Det var väl inget särskilt egentligen, en vallabod på jul bara. Sju vallaplatser var det där inne, och det jobbade sju personer från fem på morgonen till elva på kvällen där inne under tävlingar. När jag åkte skidor i min ungdom var det inga större problem med att valla, man körde vanlig burkvalla eller klister till fästet och parafin till glidet. Nu för tiden måste man ju nästan vara kemist för att klara av det där, fast det går ju fortfarande att köra på som man alltid gjort.

Ett eftermiddagsskift väntar, men först tänkte jag ta en lite lugn skidtur, kanske. Vi får se, annars får jag ju åka i morgon så det räcker. 4,2 mil...

Inga kommentarer: