torsdag 14 januari 2010

Strömlöst

I går kväll när jag satt och kikade på Zlatans Barcelona när dom skulle försöka ta sig vidare i cupen genom att slå Sevilla på bortaplan så försvann strömmen en bit in i andra halvlek. Det blev kolsvart. Jag kikade ut och såg att gatlycktorna slutat lysa också. Bra timing på ett strömavbrott... Jag vet inte om det blev svart i hela byn, men här på berget såg man ingenting i alla fall. Jag läste precis att Barca inte lyckades ta sig vidare i cupen, och att Zlatan missat öppet mål... Bedrövligt.

Jag hade tänkt åka skidor idag, men vi får se... -18 grader ute nu och då är det nog lite kallare vid skidspåren. Jag hoppas på lite mildare temp, då blir det en stunds skidåkning i alla fall. Och kanske en semla...

1 kommentar:

KoppTe sa...

Här var det ström hela tiden, jag somnade visserligen under andra halvlek och missade näsans miss. Roberts och Hammaren var också utan ström.