lördag 16 januari 2010

Smörgåstårta

Ibland fuskar man riktigt rejält, idag blev det smörgåstårta till lunch, en bit innehåller 768 kalorier, men eftersom jag gjorde av med 1800 kalorier på 20 km skidåkning så tyckte jag att jag var värd den där biten. Igår åt jag förresten 1,5 bit smörgåstårta, det var gott. Jag hade åkte skidor då också... Vi får väl se åt vilket håll vågen gått när det är dags för vägning på måndag.

Igår när jag åkte skidor gick det otroligt tungt, jag var sjukt trött när jag åkte iväg, och dåligt fäste hade jag också, men jag kämpade mig runt 17,5 km spåret. I sista backen kändes det som om jag gick in i väggen. Jag var i alla fall inte ensam om fenomenet dåligt fäste ute på banan igår, det var fler som kämpade med dåliga skidor... Idag var det roligare, jag hade inget fäste från början, men jag stannade och vallade om efter 3,5 km. Jag prioriterar fästet framför glidet på den där banan, det blir för jobbigt annars, ner kommer man ju alltid heter det ju. 20 km meter blev det och jag hade nog kunnat åka lika långt till, men tiden räckte liksom inte till så jag fick åka hem istället... Nu väntar en sjukt tråkig lördag natt. 10 timmar... Så imorgon får vi se om jag orkar åka skidor, eller om jag nöjer mig med korpmatchen i innebandy.

1 kommentar:

Cammo sa...

Jaha, vad innehåller då en semla och en kexchoklad? Har nämligen slängt i mig det idag...ajajjajaaj