onsdag 20 januari 2010

Spårning

Igår när jag kom ner till elljuspåret så gjorde jag den fasansfulla upptäckten att det inte var spårat efter snöfallet dagen före... Jag spände på mig skidorna ändå och åkte iväg och spårade hela slingan, och sedan körde jag ett varv till. Det var väl inte det roligaste träningspass jag varit med om, men det gick väl i alla fall... För övrigt tycker jag det är bedrövligt att dom inte kan hålla efter skidspåren, man har ju ingen lust att åka iväg till någon annan ort och åka skidor när vi har spå bra slingor här, även om inte elljusspåret är det roligaste att åka i även om det finns bra spår, men det duger utmärkt i alla fall.

Idag var jag ner igen, och dom hade fortfarande inte spårat slingan, men det var fler än jag som åkt sedan igår, så det gick ju betydligt bättre än igår. Tre varv körde jag idag. Svärfar satt här hemma och var barnvakt åt Oskar under tiden, så jag kände mig lite stressad. Nästa gång jag åker skidor blir förmodligen på fredag och då kör jag iväg på dom lite längre slingorna och i dagsljus.

Inga kommentarer: