lördag 2 januari 2010

Snöyra

I morse när jag kollade ut genom fönstret blev man smått deprimerad... Jag hade tänkt åka skidor, men när jag såg snömassorna på uppfarten och snön som fortfarande vräkte ner började jag känna mig smått omotiverad.. Till slut tog jag mig samman i alla fall och hämtade skidorna i förrådet och åkte ner till spåren och körde ett pass ändå. Dom hade till och med spårat, ganska nyligen, men när jag kom upp till trekilometersskylten så var det inte spårat i färdriktningen, så jag fick åka mot den istället, och det går ju lika bra det, så jag körde så tills jag mötte spårgubbarna på sina skotrar och klev över i spåret och åkte åt "rätt" håll. Det var inte så roligt idag, dom nya spåren var inte optimala, lite mjuka och därmed var glidet inte heller så bra. Jag åkte i alla fall 13,8 kilometer i lagomt tempo... Imorgon tar jag nya tag och åker kanske hela spåret och till och med lite längre. Vi får se...

Inga kommentarer: