onsdag 13 januari 2010

Medelpuls

Igår på mitt eftermiddagsskift på fabriken satt jag och roade mig med att läsa lite på skidforum.se, jag drabbas ganska ofta av håll, eller mjälthugg när jag är ute och tränar i spåren, så jag letade efter lite trådar om det, men hittade inget av värde, men det var många trådar som handlade om pulsvärden och annat pulsrelaterat. En frågade vad "dom andra" hade haft för max, och medelpuls under vasaloppet, och det var många svar. Dom flesta hade legat på 80-85% av maxpuls, och den högsta pulsnoteringen hade alla haft i slutet av första backen... Då vet man att det är tungt i början, sen blir det lättare. Det känns ju bra. Vi får väl se sen vad jag får för värden under loppet, men frågan är om batteriet i klockan räcker hela vägen... Min pulsklocka har ett uppladdningsbart batteri som räcker i åtta timmar, så det vill till att jag kör vasan under den tiden. Det kan kanske gå, hoppas jag...

Inga kommentarer: