söndag 3 januari 2010

Skavsår

Här stoppar man i sig vitaminer för att försöka hålla sig frisk till Vasaloppet, och så får man skavsår istället... Men det blev i alla fall 18 km idag, men jag hade planerat att åka lite längre, men det gjorde lite för ont när jag diagonalade, men när jag stod och stakade så klarade jag mig bra, men det orkar jag inte göra i alla motlut på det där spåret... Ett compeedplåster ska väl göra susen, eller i alla fall lindra lite så jag kan fortsätta åka skidor. Sen vet jag inte om vitaminerna hjälper heller för jag börjar känna mig lite förkyld, det är väl sambon som smittar av sig.

Imorgon blir det i alla fall en vilodag från skidåkningen. Jag börjar arbeta igen efter en lång och härlig ledighet. Så där skulle man ha det jämt. Jag går och väntar på att drömvinsten skall slå in, men det gör det den ju inte så klart. Jag vann i alla fall 66 kronor på stryktipset igår. Jag hade tippat för 64 kronor. Två hela kronor i vinst, men det lever man ju inte många sekunder på. Jag börjar med en lugn vecka i alla fall, ett eftermiddagsskift imorgon, sen är jag ledig igen till onsdag kväll då jag går på första nattskiftet av två, så jag hinner nog åka lite skidor veckan som kommer också.

Inga kommentarer: