onsdag 27 januari 2010

Roligt Värre

Vilket liv det blev om fotbollsspelaren Henrik Rydströms uttalande i en radiointervju igår där han tyckte att fotbollsspelare har lite mer innanför pannbenet än hockeyspelare. Det var en rolig intervju, och alla som har lite kännedom om herr Rydström vet ju att han är en retsticka av stora mått. Det vet ju alla att hockeyspelare är dummare än andra människor, så har det alltid varit, eller alltid sagts i alla fall så Rydström är inte helt ute och cyklar, men sedan finns det naturligtvis avarter inom fotbollen också.

"Hockey är som en hollywood-film, det smäller och exploderar men det rör sig inte på djupet. Fotboll är då som en långsam teaterpjäs som man måste sätta sig in i och förstå.
Vi är de djupa, hockeyspelarna är de ytliga," säger Rydström i intervjun och jag håller fullständigt med om det första, det sista tänker jag inte uttala mig om.

Livat blev det i hockeysverige efter den intervjun, och HV71:s lagkapten Johan Davidsson tror att "finns många elitseriespelare som skulle vilja möta honom på isen nu." Det tvivlar jag inte en sekund på, men hur han menar vet jag inte riktigt, antagligen att spelarna skulle vilja smälla på Rydström riktigt ordentligt.

Och på Davidssons uttalande svarar Rydström:



"Jag är faktiskt överraskande bra på skridskor. De skulle nog få det svårare för mig på fotbollsplanen. Där har de inte alla sina skydd, eller kan åka och vila så fort de blir trötta..."

Jag gillar Rydström på nåt sätt, det är en kul kille som gillar att retas riktigt ordentligt, det är bara synd att han spelar i helt fel lag...

Inga kommentarer: