lördag 9 januari 2010

Istiden Är Här

När jag anmälde mig till Vasaloppet så bad jag samtidigt en bön om att det skulle bli en lika bra vinter som förra säsongen, men jag fick en ny istid verkar det som... Jag är fruktansvärt trött på den här kylan nu och hoppas innerligt på att det skall slå om och bli lite mildare, det räcker om tempen stiger 10 grader så skulle det bli mycket humanare att åka skidor. Jag har inte åkt på hela veckan, jag har varit lite krasslig i halsen, men idag kände mig pigg och kry igen, så jag kollade på termometern och kvicksilvret låg under -20 grader... Men annars var det fint, sol och blå himmel, men det var inget som gjorde att motivationen infann sig. Nån timme senare så var det något mildare så jag vallade skidorna och åkte ner till spåren och körde 13 km i alla fall. Det var -18 när jag åkte iväg och när jag kom tillbaka med is i ögonfransar och kläder så var det -20... Fan det är bedrövligt, ska det behöva vara så här kallt..? Jag var i alla fall inte ensam ute i spåren, jag mötte en och annan skidåkare som också trotsat kylan och var ute och tränade. Imorgon hoppas jag kunna komma ut igen, och att tempen har stigit en del... Nu ska jag fortsätt och titta på hockeymatchen på tv, och jag kräver att Brynäs vänder underläget efter första perioden.

Inga kommentarer: