måndag 25 januari 2010

Trevlig Helg

Ja, det var en trevlig helg, den gångna. På lördag morgon åkte jag skidor, 30 km slog jag till med och det kändes bra. Det var nyspårat och helt perfekt. På lördag eftermiddag så tog vi bussen in till Läkerol Arena för att se Brynäs - Djurgården. Det är ju kanon att man kan boka den där bussen, biljett och resa 300:-, det är ju som hittat och så slipper man sitta och skälla på andra bilister när man ska ut från parkeringen... Brynäs vann och det gjorde ju inte lördagen sämre. Fast lite förnedrande var det att vi fick åka till och från matchen i Leksands IF:s buss...I går så åkte jag skidor igen, 17,5 km och sedan var vi på julfest på konserthallen. Det var ganska lite folk där i år, men dom barn som var där tyckte det var kul i alla fall. Tomten kom och delade ut en godispåse till alla barn, och Oskar var sist fram till honom. Först stod han mitt på golvet och höll händerna för ögonen, han är lite blyg nämligen, men till sist tog han mod till sig och stegade fram till tomten och ryckte godispåsen ur näven på honom och sprang därifrån.

Nu är det ny vecka och jag har lite svårt att lägga upp träningen den här veckan. Jag ska köra ett seedningslopp på söndag. 4,2 mil är det, och jag har förhoppningar att kliva fram ett par led i Vasaloppsstarten... Ikväll kör jag ett pass på skidorna, det blir i elljusspåret, sen ska jag jobba natt och efter dom skiften brukar jag inte vara i form för träning, så det får väl bli torsdag - fredag nästa gång kanske, om jag inte känner mig otroligt pigg på onsdag eftermiddag då...

Inga kommentarer: