tisdag 17 februari 2009

Uppväckt

Efter en hård och slitig natt hade jag ställt klockan på 12:30, jag brukar i och för sig aldrig sova så länge efter nattskift, men det kan ju hända, och idag hade det hänt om inte telefon ringt och väckt upp mig... Det ringde och ringde och ringde, fast det lät långt borta i drömmarnas väg, men till slut när personen i andra ändan ringt ut alla signaler förstod jag att det var här det ringde... Jag gnuggade ögonen och svor lite, gick upp och kikade vem det var som hade terroriserat mig. Brorsan så klart, fast han visste om att jag jobbat natt... Han ville bara tala om att han köpt nya skidor, stavar och pjäxor och lite mer grejer... Kul. Men nu kan han haka på i Vasaloppsträningen i alla fall och då är det väl bäst att han ringer och väcker mig så där efter nattskiften så han får mig ur balans och inte kan prestera på topp...

Inga kommentarer: