torsdag 5 februari 2009

Det Gick Ju Bra Det Där

Det gick ju ganska bra att åka skidor idag. Speciellt fort gick det inte, vi höll en snittfart på 9,8 km/h och det är ju inte mycket att hurra över, men det var ju första gången för mig... 7,02 km fick vi ihop. Det blev inte att vi åkte elljusspåret som vi tänkte från början, det spåret, eller slingan är värdelöst, bara brant upp och brant ner, det blir liksom ingen skidåkning och åker man för första gången så har man ingen lust att ge sig på mördarbackar i parti och minut. Vi åkte spåret som leder upp till slingorna i Edsken, för er som vet vart det är, inget elljus bara kvällens mörker och snön som lyste upp en aning, ibland såg man inte ett dugg, vi körde på känn, men det gick bra det med. Det var mycket folk ute och åkte efter det där spåret, det var bara vi som var utan pannlampor. Det är lite mer sport på det viset...

Jag blev helt exalterad när vi åkte och tänkte, att går det så här bra så kan jag åka Kortvasan imorgon. Men när vi åkte i sista motlutet på vägen hem tänkte jag om igen, då när pulsen nådde oanade höjder och man kippade efter andan. Men vi åker på lördag och igen, om det inte är snöstorm. (Vi = jag och en gammal kompis från kanottiden...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar just hur du låter imorgon när träningsvärken satt in...

Anonym sa...

Typiskt barn. Inbyggd mamma/pappa vill sova radar!