fredag 6 februari 2009

Snurrar Man Ståbasarna Fortfarande?

Ja, tydligen gör man det, i alla fall basisten i Bo Kaspers Orkester som sambon, som gillar dom skarpt, och jag var och lyssnade på i Gävles Konserthus nu ikväll. Var det bra? Det var hyfsat i alla fall, lite lågmält, stundtals lika roande som att gå på IKEAs tygavdelning. Jag är inget stort fan av Bo Kaspers, så jag hade inte förväntat mig så mycket heller, men jag kände när vi åkte att jag lika gärna kunnat stannat hemma, men när jag gav julklappen till sambon så fick man stå sitt kast. Inget blev bättre av att den flintiga gubben framför mig stank av rutten pomada och satt och diggade med guppande hals så att han såg ut som en struts som sprang på löparband. Inte blev det bättre av att gubben i stolen bakom tyckte Bo Kaspers var så bra att han stampade takten så hårt med fötterna och slog sin knän i mitt ryggstöd så han fick gung på hela våran rad med stolar. Vill jag gunga min stol så gör jag det helst av egen vilja. Men annars så hade Bo Kaspers också sina höjdpunkter, så ja, det var hyfsat till slut. Godkänt. ++ av +++++ Jag satt och väntade på, i stort sett den enda låt jag känner till med dom, den där låten där dom sitter i samma bil, och den kom i första extranumret och det var ju bra det...

Inga kommentarer: