lördag 14 februari 2009

Skidskönt

Idag drog jag iväg på skidorna igen efter två dagars vila. Det var strålande väder och hur skönt som helst i skogen, och det här var mitt snabbaste pass hittills. En mil körde jag idag, jag hade 120 meter kvar till prick 10 km när jag nådde målet, så jag fortsatte förbi dom där metrarna bara för att få ihop dom där kilometrarna. Det gick så pass bra idag att jag började fundera på att köra Kortvasan på fredag ändå... Men den är ju två mil längre än jag åkte idag, men det kändes helt enkelt bra. Jag till och med åkte skidor i dom långa långa motluten, förut har jag mest "promenerat" i dom. Jag hoppas på mera sån här soliga dagar... Kolla på min sköna tur här.

Oskar och jag var ner och hälsade på hans farmor och farfar efter minisimmet i morse. Oskar tog med sig en micropopcornpåse ner som jag lade in i micron och vred upp till fem minuter på högsta effekt. Sen satte vi oss i soffan och kollade på skidor på tv:n och glömde bort den där påsen där i micron, men när det plingade kom jag ihåg och gick in i köket som var helt rökfyllt och luktade apa. På med fläkten och öppna ytterdörren. Ut med popcornpåsen som nu innehöll en svart rykande klump. Vi ställde ut den på trappan utanför... Ibland händer det att jag bränner några popcorn i micron, men det här var nog rekord. -Pappa brukar kunna göra dom hemma, så Oskar :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart du ska åka Kortvasan, se det som en trevlig träningsrunda!