fredag 20 februari 2009

Jobbig Tur

Jag är fortfarande förkyld, men bara snorig, ingen feber eller nåt, jag hade 36,0 i morse när jag gick till jobbet, så jag tänkte att idag kan jag nog åka skidor med farsan, så när han ringde och frågade hur vi skulle göra sa jag vi åker. Han kom och hämtade mig och vi åkte till en av sveriges finaste golfbanor för att åka skidor. Någon spårar där på vintrarna så man kan åka en sträcka på 6,5 kilometer. Det är bra terräng, lite uppför och lite nedför. När vi hade satt på oss skidorna sa farsan, som vanligt, du kan åka först du... Jag hatar att åka först, jag känner mig jagad och det blir inte bättre av att han åker upp på mina skidor bak. Jag vill åka efter, det blir mindre stressigt så, i alla fall när man bara tränar så där, skulle jag ha åkt Kortvasan idag som det var tänkt så är det inte på samma sätt, där vet jag ju att folk åker fort och sakta, men ska man ha farsan flåsandes efter en är det inte lika roligt.

Jag blev trött så klart, det kanske inte var så bra att åka med förkylningen ändå, man skulle nog väntat tills den gett med sig lite mer. Vi får se hur jag känner mig imorgon, kanske åker jag iväg en sväng själv då... Och här är dagens tur.

Inga kommentarer: