onsdag 11 februari 2009

Hygglig Farsa...

Jag satt här och krånglade med att räkna ut medelhastighet, för jag kunde inte stoppa min klocka förrän efter två minuter efter att vi kommit i "mål" på dagens skidtur, så jag ringde morsan och trodde hon kunde, men hon hade glömt, så hon frågade farsan och sa att vi åkt 8,9 kilometer på 53.20. Han skrattade åt tiden, eller kanske åt sträckan vi avverkat på den tiden... Klockan visade i alla fall att vi hade en medelhastighet på 9,6 km/h, men i själva verket var det ganska exakt 10km/h. Det kan man ju skratta åt om man vill, men det är bara fjärde gången jag åker skidor den här säsongen och har inte tränat sedan i oktober. Vi får väl se hur mycket farsan flinar första helgen i mars när jag slagit hans tid på Vasaloppet. Jag räknar kallt med att jag i alla fall skall kunna åka ca 15km/h i timmen när kondisen ökat och vikten minskat.

Fick precis ett sms från farsan där han räknat ut att vi åke med en sitthastighet på 7,89 km/h, undertecknat "Mattesnillet"... Jag skickade tillbaka; Det var ju jävligt märkligt när vi åkte 8,9km på 53,20... Skrattar bäst som skrattar sist... HAHAHA!

2 kommentarer:

Magnus Thorn sa...

Krig redan.... Det här blir roligt!

Kristina sa...

Detta känns som jag sitter i skolbänken igen och svettas till ett mattetal. Hemska minnen!