måndag 9 februari 2009

Inte Särskilt Kul

Nä, det var inte jävligt roligt idag, men lite skönt efteråt. Att åka skidor alltså. När vi kom ner till spåren så hade spårmakarna precis börjat riva upp dom, och sen ska dom väl spåra nya, men det ska ju plattas till och grejas först. Vi som hade utrustad oss med pannlampor och allt, dessutom lyste månen stor och gul så man hade ju fått hjälp av den med belysningen också. Det gick alltså inte att åka i skogen där vi tänkt från början, så det blev det fruktade elljusspåret istället... Upp och ner, ner och upp. 5,42 kilometer fick vi ihop, eller plågade vi oss till. Vi struntade i att åka ner för den brantaste och längsta backen. Inte för att vi inte vågade åka ner utan för att vi måste ta oss upp igen. Föret var inte helt bra heller. Ingenting fick man gratis, i dom svaga medluten var man tvungen att staka. Det var kärvt kan man säga. När man är så tung som jag är det inte så kul när föret är på det där viset. Men jag blir väl lättare med tiden jag också om man skall träna så här. Jag hade bra fäste i alla fall. Det blev liksom att jag promenerade uppför backarna idag, foten gjorde lite ont när man var tvungen att trycka ifrån i uppförsbackarna, på dom få korta, släta partierna gick det riktigt bra, då kändes det nästan ingenting. På onsdag åker vi igen, och då blir det dom längre bättre slingorna i skogen. Kanske åker jag imorgon också, vi får se.

Inga kommentarer: