tisdag 3 februari 2009

Hjälp Jag Har En Dunjacka

Ja, jag har en dunjacka, men det syns inte riktigt för det är liksom ett "skal" utanpå själva dunjackan. Säkert är dunen plockande från levande gäss. Samma sak med duntäcket jag sover under... Ska man slänga dom nu? Det känns ganska osmakligt att veta om att fåglarna har plågats på det där sättet bara för att jag ska hålla mig varm på vintrarna... Usch och Fy!

Oskar är lämnad på dagis, eller i alla fall nere på ishallen. Dom ska åka skridskor nu, och då jag har ganska många timmar till jag ska ut och jobba så tänkte jag kanske plugga lite photoshop och elda i kaminen. Eldar gör jag redan, och pluggandet sätter jag förmodligen igång med ganska snart...

1 kommentar:

Kristina sa...

Jävligt bra att de belyste detta. Jag tror det enda man kan göra är att INTE köpa mer såna produkter. Slänga bort nu är liksom poänglöst och slöseri (eftersom skadan redan är skedd). Men man kan göra bra val i framtiden.