torsdag 12 februari 2009

Lite Vila

Jag låter kroppen vila idag, det är den värd efter tre dagar i rad med skidåkning. Jag fick tidningen Vasalöparen i postlådan idag, och man blev lite sugen på att köra den korta varianten, men det går helt enkelt inte, mitt virus förstörde allt, annars hade jag kommit igång mycket tidigare med sidåkningen. Men jag fortsätter att gneta på till nästa år. Istället för att åka skidor har jag kollat på min andra högskolelektion och snart ska jag ut och jobba också...

Igår blev vi kallade till information i slutet av skiftet, och när tiderna är som dom är så var man ju lite nervös vad infot skulle handla om. Skiftnedgång med nya varsel som följd? Men det var bättre än så. Vinstbonusen vi får ut varje år har förvandlats till 152 timmar ledighet istället, vi får ut den lagvis fattade jag som, och dom första timmarna tar vi ut vecka 9, så vi är alltså lediga hela sportlovsveckan med full betalning. Och inget mer varsel blir det heller, inte förrän i sommar i alla fall, om det inte vänder och blir bättre tider. Jag uppskattar ledighet mer än att få ut bonusen i pengar, så för min del var det bara bra information...

1 kommentar:

Anonym sa...

Som du säger är ledighet guld..