tisdag 18 augusti 2009

Jubileum

På fabriken idag så kom jag på att det var exakt 25 år sedan jag blev anställd, tyvärr hade jag ingen tårta med mig för att fira det heller. Och det hade jag inte tänkt att ha heller, för egentligen är det väl inget att fira. Det är mer tragiskt än roligt... Då jag började där så hade jag tänkt att jobba nåt år, spare ihop lite pengar och flytta från hålan jag bor i. Men jag har inte sparat några pengar än, och inte flyttat heller, och det är väl kanske lite försent nu. Nu får man vara glad att man har en anställning, ett jobb att gå till, och för ett tag har jag varit ganska nöjd med att bo här, ända tills nu då jag börjar ogilla kommunledningen riktigt ordentligt. Men flyttar man så blir det väl på sin höjd till någon grannkommun, men antagligen blir man kvar här och begravd på kyrkogården ett stenkast härifrån... Tiden har gått fort i alla fall, även fast man inte tyckte det på den tiden, då gick det sakta, men nu när man tänker tillbaka så funderar man ju vad dom åren tagit vägen... Nu för tiden går man bara och drömmer om att få in "drömvinsten", sju rätt på lotto och två på joker. Vinner man den sätter man inte sin fot på fabriken igen...

3 kommentarer:

Cammo sa...

Hahaha, det här inlägget fick dig att låta som minst 20 år äldre!

Skogens drottning sa...

Men du... det där lät inget vidare. Det är ALDRIG för sent, själv böt jag jobb så sent som i år och jag slår vad om att jag är äldre än du :)

Fast jag har flyttat från hålan jag bor i... flera gånger... men märkligt nog så bor jag här igen :)

Ha det gott!

Anonym sa...

o från himlen trillar spik ner...
jonken