söndag 2 augusti 2009

Imponerande

Jag blev mäkta imponerad av min faster på släktträffen igår. Hon är väl så där en 83 år och slår upp groggar som inte är av denna värld... Det är tur man inte dricker grogg ifall man mot förmodan skulle bli bjuden på en av henne. Det blev lite bad i poolen också. Ungarna var ju i hela tiden, och när Oskar ville bada så måste jag hoppa i, och det var inte varmt kan jag tala om, och ett tag trodde jag att sonen blåst mig och inte skulle hoppa i, men han kom till sist i, ungefär då när mina fötter börjat domna av kylan. Sen blev det en sväng in i den vedeldade bastun, och till och med Oskar satt där inne länge och tyckte det var skönt, men det kan man ju förstå efter det isande doppet...

Jag gick in med Oskar och hans kusiner i mitt barndomshem, dom ville se hur vi hade bott när vi var små, och det mesta är faktiskt sig likt, samma kakel i köket, samma golv, men slitnare i vardagsrummet, men det som var mest imponerande var att dom sparat brorsans och mina målningar på insidan av två garderobsdörrar i vårat gamla rum. Det var kul. Det är för övrigt min andra faster som bor där sedan vi flyttade därifrån för snart 30 år sedan, och det var i grannkåken vi höll till igår. Nu ska vi nog iväg och åka skridskor...

Inga kommentarer: