torsdag 6 augusti 2009

Hälsomål

10 000 steg om dagen ska man gå om man skall komma upp till "hälsomålet", det står så på stegräknaren som fanns på min mobil när den kom tillbaka från verkstaden. Igår tänkte jag väl att man kanske skulle kunna komma i närheten av dom där 10 000 stegen. Vi var ju på Tomteland, och där sprang man ju fram och tillbaka i ett kör kändes det som, men trots det så fattas det knappt 4000 steg när jag lade mig i sängen för att sova... Man har rört sig lite med andra ord. 10 000 steg om dagen, det blir nåt att bita i det. Så nu ska jag försöka komma upp i dom där stegen genom att börja gå lite mera, till jobbet t ex. Jag borde komma upp i minst 4000 steg fram och tillbaka från fabriken, och har man ett riktigt dåligt skift där nere så blir det några tusen steg till där. Men nu börjar jag inte jobba förän efter nästa vecka så jag får väl försöka skrapa ihop dom där stegen på andra sätt till dess...

Inga kommentarer: