lördag 15 augusti 2009

För Första Gången

För första gången har jag uppnått Sony Ericssons stegräknares hälsomål på tio tusen steg... Jag började i morse med sju kilometer stavgång, sedan åkte vi till Stjärnsund på marknad, den sista för säsongen, och när vi gick omkring där så nådde jag nästan upp till målet, när vi åkte hem stannade vi och handlade, och där, mina damer och herrar passerade jag dom magiska tio tusen stegen... Det blir kanske fler såna dagar... På marknade fick vi ihop en kasse grönsaker i alla fall. Morötter, purjolök, bönor, rödbetor... Vilket kap. När vi skulle gå hem gick jag in på affären, och in kommer en lagkamrat från innebandykorplaget, han hade sprungit dit, 2,8 mil, och sen skulle han springa hem... Han kommer väl upp i 50 000 steg och mer ändå... Förmodligen är han galen. Ja, jag kanske inte ska säga så mycket, jag ska ju åka Vasaloppet...

Nu har jag kikat lite på friidrotts-vm, gång. Förmodligen den onödigast sporten som finns, men utövarna får väl hålla på om dom vill... Jag fortsätter väl att kika på vm under eftermiddagen och kvällen. Fotboll är det också...

1 kommentar:

Skogens drottning sa...

Ja du, ska man åka Vasaloppet ska man vara tyst :) Skulle nog inte komma på den idén jag inte, näe....

Ha det gott!