fredag 21 augusti 2009

Fredag

Äntligen är det fredag, och jag ska ut och göra mitt sista skift på den här första veckan på fabriken. Det har varit en lång vecka, så det är skönt att den är över och vi får helg... Annars har det ju varit en bra vecka med rolig friidrott på tv, framför allt Bolts två världsrekord på 100 och 200 meter. Helt otroligt, jag är glad att jag fått sett det på tv, men helst hade man ju varit där i Berlin och kikat, vilken upplevelse det hade varit. För svenkarna går det ju mer eller mindre uselt. Igår snackades det ju lite hoppfullt om att Emma Green skulle kunna ta medalj i höjdhopp, men det blev inte så. Långt ifrån. 1,96 stannade hon på som vanligt, men hon hade i alla fall ett bra försök på 1,99, så någon gång kanske hon kommer att segla över två meter också. Hennes tränare och pojkvän Yannick Tregaro var irriterad för att hon inte fick hoppa före "200 meterspajasarnas" lineup... Största pajasen där igår var väl han själv...

1 kommentar:

Skogens drottning sa...

Vet du, jag har inte sett ett endaste dugg från friidrotten faktiskt... och jag är inte ledsen för det heller :)

Hoppas du får mycket skoj med bildredigeringsprogrammet - men akta dej, man fastnar i lekandet :)

Ha det gott!