söndag 23 augusti 2009

Gå-Bertil

"Gå-Bertil" är en ikon här i bygden, eller ett original om man så vill... Han gick dagarna i ända, till och med när han satt och fikade trampade han under bordet, precis som om han gick. Han fick väl någon rekomendation av en läkare att han måste gå mycket, och han tog den läkaren på orden, han gick och gick och gick... Var man ute och sprang i motionsslingorna så nog fan sparang man ihop med "Gå-Bertil", ibland kunde man till och med se honom flera mil härifrån, men nu var det länge sedan jag såg till honom, han kanske har dött under en oändlig promenad.... Jag börjar känna mig som "Gå-Bertil". Jag kom att tänka på det när jag gick ner och handlade för ett tag sedan... Fan, jag är ju nästan som "Gå-Bertil", var tanken som for genom huvudet. Jag har till och med börjat promenera till och från jobbet... Men jag måste ju ligga i om jag ska klara mig igenom dom nio milen i mars, och jag går ju inte på långa vägar lika långt som den mannnen...

1 kommentar:

Cammo sa...

Hhaha! Jag såg tom Gå-Bertil i Sandviken en gång...till fots såklart!
Jag trodde han hade dött, men för typ 6 månader såg jag honom komma gående i Hofors...Jag tror han fortfarande lever. Ring honom, han måste ju vara ett sjuhelvetes träningssällskap till dig!