onsdag 4 november 2009

Skolplanschinvasion

Sambon har fått dille på gamla skolplanscher. Hon sitter vid datorn och söker efter såna överallt. Dom är dyra dom där grejerna. Flera hundra kronor kan en sån där kosta. I måndags ringde hon från jobbet, då skulle jag komma ner och hämta henne för hon hade fått tag på några som hon måste åka och hämta på en gång. Så jag åkte ner och hämtade henne, körde henne till en by nära oss, sedan kom hon ut med fyra stora planscher, som hon fått gratis fast hon betalade en hundring för dom ändå, och sen fick jag köra tillbaka henne till fabriken... Fyra planscher räcker inte, hon ska ha mer och har några till på gång. Kan vi ha dom ovanför soffan? frågar hon. NEJ! svarar jag vänligt men bestämt. Vart ska vi ha dom, det är frågan. I garaget kan jag tänka mig att sätta upp dom, men inte inne i huset. Sälj dom är ett annat förslag, hon kan ju få strax över 2 lax för dom där fyra hon släpade hem. Det tycker jag är det bästa förslaget.

1 kommentar:

Tvärslå sa...

Ja det är otroligt va folk är galna i de där.