lördag 7 november 2009

Nära Katastrof

Igår jobbade Oskars mamma eftermiddag, så då tog jag med honom till Donken i S-viken. Det är ju Star Warsleksaker i happy meal nu och såna gillar sonen. Vi käkade, gick på Dollar Store och Rusta innan vi åkte hem. Hemma skulle Oskar kolla på barnkanalen och lade sig till rätta i soffan. Efter ett tag frågade han vad snutten var någonstans... Oooops... Ja, den är nog kvar i S-viken. Jag såg hur luften gick ur honom och förstod direkt att han kände som jag kände när IFK släppte in sitt andra mål i guldmatchen i söndags. Livet gick liksom i kras. Vi får väl åka tillbaka då, sa jag och klädde på oss och åkte iväg. På vägen in fick jag förbereda honom på det värsta, och han sa bara att vi kunde köpa en ny, en som var lika kall som den han hade/haft. Men vi hade tur, dom hade tagit hand om den och vi fick tillbaka den och kunde åka hem lyckliga...

Nu ska jag packa lite grejer. Det är kryssning på gång. 10:35 går bussen till Stockholm och 18:00 går båten. Man åker ju lite tidigt härifrån, men bussen tar väl upp folk lite överallt. Men resan brukar gå bra, man får packa i lite underhållning i väskan. Anders F Rönnblom och Pugh spelar på båten ikväll, och några andra som jag inte vet om jag ska se... Av alla år jag åkt på den här kryssningen så är den här den sämsta. Ser det lika ut nästa år tror jag att jag står över. Trettioåriga Kriget, Motvind och Träd Gräs och Stenar går ju också att se på ikväll, men annars är det inget. Cecilia & the happy happies spelar sent inatt och då har jag nog somnat... Annars är dom ruskigt bra också. På hemvägen imorgon får man hålla till godo med Asoka och Kung Tung. Mats Ronander tror jag att jag står över...

Inga kommentarer: