tisdag 3 november 2009

Jag Har Bestämt Mig


Efter mycket funderande har jag kommit fram till att jag ska köpa mig ett par Salomon EQ 9 att åka Vasaloppet på. Daniel Thynell har ju vunnit vasan två gånger på ett par Salomon, så det kommer nog att bli kanon. Det är inte värstingmodellen av märket, men det är nästvärst och med exakt samma belag och kärna som i EQ 10. Stenslipade och grundpreparerade ska jag ha dom också. Jag slår nog till på ett paket med bindningar och pjucks också. Salomon har ju förnyat bindningarna och pjäxorna lite, så i stället för ett fäste har dom två, så nu kommer inte skidorna att fladdra framme vid tån när man skjuter ifrån.. Jag kommer inte att ta skorna som ingår i paket utan jag uppgraderar dom lite och lägger på lite mer pengar, det är det värt.

På lördag öppnar dom spåren i Högbo, dom konstfrusna. Om vädret tillåter vill säga. Men på lördag är jag på kryssning så då kan jag inte åka skidor, men om det går så åker jag in på tisdag och kör lite. Två timmar för en hundring får räcka... Det kanske till och med blir ett klippkort där inne. Tio tvåtimmarspass för 800 :- Man vet ju liksom inte när snön tänker dimpa ner över landet, så man måste väl åka där inne tills vidare...

Inga kommentarer: